Všeobecné lyceum představuje novou, moderní formu středního vzdělání, která kombinuje prvky všeobecného a odborného vzdělání. Lyceum nabízí žákům široké všeobecné základy s možností postupné specializace.
Oproti gymnáziu je větší důraz kladen na odborné vzdělávání se zaměřením technicko-podnikatelským, kde jsou žáci připravováni ke studiu technických oborů na vysokých školách.
Součástí výuky jsou workshopy s odborníky z praxe, krátkodobé i dlouhodobé projekty, exkurze a stáže na odborných pracovištích. Výuka je založena na projektové práci a interaktivních formách učení, které rozvíjí schopnost spolupracovat, komunikovat, plánovat. Podporujeme kreativní myšlení, poskytujeme žákům příležitost realizovat jejich kreativní nápady v různých oblastech studia. Vedeme žáky k tomu, aby se nebáli dělat chyby a uměli se z chyb poučit.
Důraz je kladen na individuální přístup respektující osobnost žáka a jeho předpoklady ke studiu. Důležitou součástí výuky je také rozvoj sociálních a emocionálních dovedností, které jsou nezbytné pro život ve společnosti.
Mezi hlavní výhody studia na všeobecném lyceu patří:
- Flexibilita: Můžete si postupně vybrat obor, který vás nejvíce zajímá, a zaměřit se na něj ve vyšších ročnících.
- Více specializace: Lyceum nabízí větší specializaci než gymnázium, což může být výhodou pro ty z vás, kteří chtějí studovat na inženýrských oborech.
- Příprava na vysokou školu: Studium na všeobecném lyceu vám poskytne vynikající základ pro další studium na vysoké škole technického nebo ekonomického zaměření.
- Rozvoj osobnosti: Kromě akademických znalostí budete rozvíjet také své měkké dovednosti, jako je kritické myšlení, komunikace, spolupráce a řešení problémů.
- Inovativní výuka: Využíváme moderní výukové metody a technologie, které vám umožní aktivně se zapojit do výuky a získat hlubší porozumění probírané látce.
Všeobecné lyceum je vhodnou volbou pro vás, pokud:
- Chcete získat více specializované vzdělání než na gymnáziu.
- Chcete se připravit na studium na technické obory a podnikatelské nebo manažerské obory.
- Chcete rozvíjet své osobnostní dovednosti.
- Hledáte moderní a inovativní formu studia.
Absolvent oboru:
- díky oborové orientaci formou povinně volitelných předmětů je připraven ke studiu na VŠ technického a podnikatelsko-organizačního směru v ČR i v zahraničí,
- vyjadřuje a prezentuje jasně, srozumitelně a efektivně své myšlenky, pocity, potřeby a názory v ústní i písemné komunikaci,
- plánuje, organizuje a řídí týmovou práci nebo se jí účastní při realizaci společensky odpovědných projektů a aktivit, uplatňuje svou inovativnost, iniciativu a vytrvalost,
- pracuje bezpečně s digitálními technologiemi a jejich programovým vybavením včetně umělé inteligence, s kritickým porozuměním sleduje jejich vývoj, vyhledává, zpracovává a kriticky hodnotí informace, komunikuje a spolupracuje v online prostředí a vytváří digitální obsahy,
- je připraven komunikovat ve dvou cizích jazycích,
- respektuje a dodržuje zákonné pořádky a principy demokracie, hodnoty morálky a udržitelnosti v komunitním, sociálním a environmentálním kontextu.
Učební plán
Počet hodin | Celkem | ||||
1. | 2. | 3. | 4. | ||
Povinné předměty – všeobecně vzdělávací základ | 26 | 21 | 16 | 15 | 78 |
Komunikační a jazykové vzdělávání | 8 | 8 | 7 | 7 | |
Aplikované vzdělávání STEM | 7 | 6 | 2 | 2 | |
Společenskovědní a humanitní vzdělávání | 6 | 4 | 3 | 2 | |
Osobnostní rozvoj a vzdělávání ke zdraví | 4 | 4 | 4 | 4 | |
Povinně volitelné předměty rozšiřující všeobecné vzdělávání | 2 | 5 | 6 | 7 | 20 |
Český jazyk | – | – | 1 | 1 | |
Matematika | 2 | 1 | 2 | 2 | |
Informatika | – | 1 | 1 | – | |
Cizí jazyky prakticky | – | 1 | 2 | 2 | |
Přírodověda, zeměpis | – | 2 | – | – | |
Maturitní práce | – | – | – | 2 | |
Povinně volitelné předměty oborové orientace – technika | 4 | 6 | 10 | 10 | 30 |
Algebra, matematická analýza | – | 2 | 2 | 2 | |
Ekonomika, marketing | 2 | 2 | – | – | |
Projektové řízení | – | – | 2 | 2 | |
Elektrotechnika a materiály | 2 | 2 | – | – | |
Tvorba webu | 2 | 2 | – | – | |
Technický blok – výběr předmětů (analýza dat, programování, robotika, technické kreslení, CAD, deskriptivní geometrie) | – | – | 2 | 2 | |
Počet hodin týdně | 32 | 32 | 32 | 32 | 128 |