Maturita: Pět minut do konce!

Od prvního článku uplynul nějaký ten týden a opět rozjímám nad tou krásou stresem zdeptaných maturantů, navíc tvářících se, že se nic neděje. Ale ono děje. Slohovečky jsou za náma, ale to byl jen takový rozjezd. Takový předkrm. Ta třešnička na dortu teprve příjde. 

Je to snad tím počasím, nebo si lidé za každou cenu snaží najít každý rok nějaký problém na zadání u maturitních zkoušek? Jak tomu bývá, na řadu prví přišly slohovky. A tak sotva co se maturanti otočili na střevíci doma s horlivým líčením, jak úděsné to bylo, akční maminky novinářky už vesele ťukaly do kláves na svých notebookách, aby z toho něco měl i okolní svět. To víte, provalí se to rychle. Na internetu je nejeden článek o stížnostech, co to zase bylo za témata!! A taky nejeden komentář typu: "Co si stěžujete? Co byste chtěli? "……."A ty mi tady nic neříkej,jo? Za nás to bylo úplně stejný". Takže ve výsledku vzniknou dva odlišné tábory, které se spolu přestanou hádat možná v půlce prázdnin, když brzo.

Desetitisíce žáků si osudné úterý přečetlo témata slohových prací, o která se s vámi podělím i já. Jdeme na to!

1. ŽENA ZKOUŠENÁ OSUDEM: charakteristika literární postavy (např. Anna Karenina, Taťána)

2. EXISTENCE LIDSTVA OHROŽENA: vypravování s prvky sci-fi

3. NUDNÝ ÚČETNÍ A JINÉ STEREOTYPY: článek s prvky fejetonu o stereotypech

4. OBRAZ JOSEFA LADY: popis obrázku

5. PROKRASTINACE – NOVÁ METLA LIDSTVA: článek do časopisu

6. ČESKÉ NÁRODNÍ OBROZENÍ: referát

7. ZLO S DĚTSKOU TVÁŘÍ: úvaha o snížení věkové hranice trestní odpovědnosti ČR

8. NEPOVEDENÁ LÉČKA: vypravování jak Jean André vyvázl z léčky Emhudů

9. NÁVRH NA PŘEJMENOVÁNÍ NÁMĚSTÍ

10. ZAHÁJENÍ VODÁCKÉ SEZONY: zpráva do regionálního zpravodaje o průběhu akce

Inu, co dodat. Osobně bych volila téma 1 nebo 6. A teď z celého srdce děkuji Bohu za pana učitele Tvrďocha, který s námi probíral NÁRODNÍ OBROZENÍ JAKO ZÁSADNÍ OBDOBÍ v dějinách spisovného jazyka českého. Děkuji, děkuji. Myslím si, že si každý mohl najít alespoň jedno téma, na které by byl schopen vytvořit něco čitelného, co má hlavu a patu.

Slyšela jsem, že si jeden maturant vybral téma 2: Existence lidstva ohrožena. Celé studium prý nic nedělal, kouřil marihuanu a hrál počítačové hry. Takové štěstí jaké měl, mu závidím. Jedna z her, kterou hrál, se odehrávala v podzemí, které shodou okolností je místem činu vybraného maturitního tématu. Nevíme ovšem nic o tom, jak dopadl, takže nejásejte všichni školu zanedbávající. 

Další takový bonbonek maturitních témat je třeba "přejmenování náměstí". To mi přijde trochu zcestné, protože jak na návrhu na přejmenování náměstí maturant ukáže, co v něm doopravdy je? Doufám, že město Žamberk je spokojeno, že se jeho náměstí zmiňuje v maturitních tématek, ale děkujeme, nemáme tu potřebu se podílet na přejmenování vašeho náměstí. Kde ale člověk skutečně ukáže své dovednosti je kupříkladu článek s prvky fejetonu. Stereotypy jsou v dnešní době velmi řešené téma.

Na výsledky slohových prací si ještě počkáme, ale těšit se můžete na červnový článek, ve kterém letošní maturitu pořádně shrneme. Jak říkám, teď nastane to gró celé maturity. Doufám, že opadl počet "studentů-svaťáků".

_________________

Já: "Tak co slohovka? Dobrý"

Maturant: "Ale jo, pětka to snad nebude." …. a pak pište článek o pilnosti studentů.

 

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *